După modificările Codului Rutier și majorarea sancțiunilor aplicate șoferilor, Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu de la PSD, propune și el majorarea amenzilor pentru lipsa rovinietei.
Cele mai mari sancțiuni vor fi aplicate camioanelor, unde amenda ar putea ajunge de la 11.900 la 23.800 de lei, față de 3.000 de lei, în prezent.
Pentru autoturisme, Ministerul Transporturilor propune o majorare de la 250 lei, amenda minimă în prezent, la 275 lei.
La microbuze de transport persoane, cu până la 23 de locuri, amenda minimă ar putea crește cu 500 de lei, de la 1250 la 1750.
Reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că, în prezent, amenzile sunt prea mici pentru șoferii care sunt depistați fără rovinietă și că are nevoie de bani mai mulți pentru „întreținerea drumurilor”.
Nimeni nu spune, însă, că drumurile pe care le avem, în multe zone ale țării, sunt un dezastru și oamenii mor pe capete.
Tupeul și aroganța lor este cu atât mai mare cu cât ni se aruncă în față aceeași „placă”, atunci când ne „permitem” să solicităm infrastructură.
„Fondurile europene sunt pentru construirea drumurilor, rovinieta este pentru întreținere. Avem proiecte, vor fi finalizate peste 10 ani”, susțin reprezentanții ministerului condus de Grindeanu.
Povestea cu „peste 10 ani” apare sporadic, încă din 1990. Au trecut 31 de ani și încă ni se servește această variantă, însă, în practică, nu se întâmplă nimic bun.
Propunerile pentru majorarea amenzilor au fost trimise către Parlamentul României, pentru a deveni lege.