Connect with us

Știri

Primăria Alexandria „retrage” TUNUL din bani publici. Cei 300 000 euro pregătiți pentru o televiziune inexistentă rămân în bugetul orașului.

Publicat

de

În plină criză românească, într-un județ care parcă merge înapoi, cu o reședință în care se vorbește tot timpul despre realizări închipuite, în timp ce orașul se degradează și tinerii pleacă unde văd cu ochii, Primăria Alexandria se pregătea să plătească 300.000 de euro unei „televiziuni de interes local” care nu își deschisese porțile atunci când a fost anunțată oferta.

Practic, Primăria Alexandria dorea să platească „servicii de informare, promovare, monitorizare și publicitate”, în valoare de 2.475.971,04 lei (500.000 euro) pentru ziare, site-uri și un post TV.
Din suma totală, 300.000 euro ar fi mers către o televiziune de interes local, deși, în Teleorman, nu exista nici una.

Afacerea audio-video!

Oferta a apărut prima dată anul trecut, apoi a fost retrasă, după ce consilierul local Gabriel Bulumac, „ghimpele” de serviciu din coasta conducerii PSD, a dezvăluit informația care a fost preluată ulterior de mai multe publicații de presă.
În urma scandalului public, Primăria Alexandria retrage oferta, dar nu pentru foarte mult timp.

Licitație cu dedicație?

După o perioadă, suma de 300.000 euro, din bugetul local, apare din nou ca ofertă de licitatie, însă același consilier local readuce în atenția publică „tunul” pregătit de administrația publică locală.
În tot acest timp, șeful PSD Teleorman, Adrian Gîdea, președinte al Consiliului Județean Teleorman, se lupta ca leul pentru a aloca bani mai mulți Primăriei Alexandria și îi acuza pe consilierii județeni ai PNL de rea credință, pentru că nu au votat sumele de bani dorite de primarul Victor Dragușin, în numele comunității.
Revenind la suma imensă pe care Primăria Alexandria o scotea a doua oară la mezat, pentru promovare, aflăm că, între timp, a apărut și „televiziunea de interes local”, însă doar pe facebook, neavând, deocamdată, angajați.
Imediat după ce a apărut pagina publică a postului TV, au început să curgă felicitările din partea conducerii PSD Teleorman.
Primul a fost Mădălin Borș, vicepreședinte al partidului, despre care se spune că ar fi cel care s-ar afla în spatele afacerii.
Deși acesta a negat permanent că ar avea vreo legătură cu acest post TV, faptele par să arate exact contrariul.

Cum? Să facem o recapitulare!

Întâi a fost creată necesitatea, adică Primăria Alexandria și-a dat seama că are nevoie de „servicii de promovare și informare la o televiziune de interes local”.
Apoi, apare televiziunea, la sediul căreia lucrase de zor o societate a aceleiași primării, TR Administrare Imobile.
Procurorii DNA ar numi mișcarea asta „contract cu dedicație”, chiar dacă s-ar fi făcut prin licitație publică, pentru că suma este enorm de mare pentru un oraș ca Alexandria.
La sfârsitul săptămânii trecute, televiziunea aia de interes local apare pe facebook cu o pagina publică și, imediat, vicepreședintele PSD, Mădălin Borș, o promovează pe pagina sa, unde încep felicitările și aprecierile, atât din partea primarului Victor Drăgușin, cât și din partea membrilor PSD.
În paralel, același Mădălin Borș demarează o campanie de intimidare a celor care au criticat în spațiul public și au semnalat elemente penale în tranzacția pe care o pregătea Primăria Alexandria din banii cetățenilor.
Au fost luate date personale ale celor care deranjau afacerea, inclusiv ale consilierului local care a făcut dezvăluirile, fără să se știe clar cum a fost posibil, iar adresele de domiciliu ale jurnaliștilor neprietenoși cu PSD și ale consilierului local au fost împrăștiate către alte persoane, deși regulamentul GDPR interzice acest lucru.
Despre abuzurile fără precedent asupra celor care și-au „permis” să se opună unei afaceri care pare „de casă” vom relata într-un alt material, unde vom devoala și alte practici care nu prea își mai au locul în România anului 2020.

Final fericit pentru bugetul local! Deocamdată!

Vestea bună, în tot acest balamuc pe bani publici, este că Primăria Alexandria retrage din nou oferta de 300.000 euro pentru „televiziunea de interes local” și se rezumă doar la niște contacte cu presa județeană și cu câteva cu ziare naționale, urmând, probabil, să găsească o altă formulă pentru televiziunea a cărei apariție este lăudată public de mai marii PSD Teleorman, cei care spun că „nu au nici o legatură” cu noua afacere locală.