Situația de faliment a Societăților de Asigurare-Reasigurare City Insurance și Euroins, precum și discuțiile din ultimele săptămâni din spațiul public, comportă, în opinia mea, o atitudine mai fermă din partea Autorității de Supraveghere Financiară.
În aceste condiții, pentru a lămuri situația creată, m-am adresat printr-o interpelare parlamentară, domnului Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, căruia i-am cerut lămuriri suplimentare.
În cadrul documentului parlamentar, am solicitat conducerii ASF să răspundă următoarelor întrebări:
1. Care sunt adaosurile comerciale practicate de brokerii de asigurări în cazul prețurilor polițelor RCA?
2. În ce mod a acționat ASF pentru a reduce adaosurile dintre firmele de asigurări, intermediarii de polițe RCA și posesorii de autovehicule?
3. Care sunt pârghiile legale pe care ASF le deține pentru a plafona aceste comisioane, și astfel, să asistăm la reducerea cuantumului polițelor de asigurare auto obligatorii?
4. Are elaborat ASF un studiu de impact privind plafonarea, având în vedere ipoteza unei potențiale explozii a prețurilor RCA după terminarea acestei perioade? Dacă da, vă rog să mi-l puneți la dispoziție.
Consider că plafonarea pentru șase luni a prețurilor RCA, propusă de către ASF și adoptată de Guvern, începând din 11 aprilie a.c., poate fi dublată de adoptarea unor măsuri legate de comisioanele practicate de brokerii de asigurări. Este evident că polițele RCA au un asemenea preț exorbitant din cauza acestor comisioane, despre care, paradoxal, nu vorbește nimeni.
Aștept cu interes răspunsul președintelui Nicu Marcu, pe care îl voi aduce la cunoștința opiniei publice, în speranța că posesorii de autovehicule nu vor avea de suferit după încheierea perioadei de plafonare a prețurilor polițelor de asigurare auto obligatorie.
Maria Stoian
Deputat PNL Teleorman